تابناک / حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه لاهیجان در گفتگویی اینستاگرامی با مردم شهرستان لاهیجان درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان توضیحاتی را ارائه داد .
کد خبر: ۸۳۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 17 March 2020

تابناک / حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه لاهیجان در گفتگویی اینستاگرامی با مردم شهرستان لاهیجان درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان توضیحاتی را ارائه داد .

 

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه لاهیجان در گفتگویی اینستاگرامی با مردم شهرستان لاهیجان درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان توضیحاتی را ارائه داد .

وی با اشاره به وضعیت لاهیجان گفت در اولین روزهای شیوع بیماری لاهیجان بعد از قم کانون آلودگی ها بود و درهمان روزهای اول حوزه سلامت لاهیجان در جنگ گسترده ویروس کرونا سقوط کرد .پرستاران با ازجان گذشتگی فراوان پای آرمانهای انسانیت ایستادگی کردند اما کمبود امکانات و تجهیزات باعث ایجاد مشکلاتی برای آنان شد .

امام جمعه لاهیجان افزود متاسفانه برخی نخبگان پزشکی که باید به آنها گفت ننگ های پزشکی به صورت ناجوانمردانه گوشی ها را خاموش کردند و مطب ها را تعطیل کردند و فرار کردند .هرچند برخی از پزشکان به دلیل مشکلاتی همچون بیماری های ریوی امکان فعالیت نداشتند .

سید جواد سلیمانی در ادامه و در تشریح وضع موجود شهرستان گفت دو نگاه وجود دارد . یک نگاه خوشبینانه است که میگویند وضعیت خوب است و نیازی به قرنطینه نداریم و یک نگاه هم بدبینانه هستن که میگویند شهر از دست رفت ، استان از دست رفت .

اما به عنوان کسی که در بطن ماجرا قرار داشته ام میگویم وضعیت لاهیجان نرمال نیست ولی میشود با تلاش به حالت نرمال برگرداند .

وی در ادامه با اشاره به نایاب بودن اقدام بهداشت فردی در لاهیجان ضمن انتقاد از رفتار غلط دولت در مواجه به بیماری کرونا گفت متاسفانه نظارتی از سوی دولت وجود ندارد و همین باعث شده گرانی و کمبود بسیاری از اقلام را شاهد باشیم.

حجت الاسلام سلیمانی همچنین به ساعت کار ادارات و بانکها نیز اشاره داشت و گفت خانواده کارمندان چه گناهی کرده اند که هرروز باید استرس داشته باشند . برخی مدیران بخش های دولتی و خصوصی کارمندان را برای حضور در محل کار تحت فشار قرار داده اند.

امام جمعه لاهیجان در پایان خطاب به دولت نیز گفت برای رفع مشکل باید ترددها به حداقل کاهش یابد ، حالا که قرنطینه را قبول ندارید و میگویید علمی نیست ، میتوانید کنترل را در مرزهای ورودی استان جدی تر بگیرید تا مردم درگیر نشوند . اینکه یک عده بروند زنجیره انسانی تشکیل دهند و جلوی عبور خودروها را بگیرند یعنی قراردادن مردم مقابل مردم .

وی افزود باید شورای تامین و نیروی انتظامی قانع شوند که در این مورد جدی ورودکنند . اگر میخواهیم سلامت به شهر برگردد باید رفتار دولت تغییر کند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار